Alla inlägg under januari 2013

Av Marie - 28 januari 2013 15:28

Nu droppar det fint från taken, men nyss så var det svinkallt -30 hade vi här. Då kliade det i fingrarna av att sticka eller virka något så mönster letades upp och garn inskaffades.


Mössa och ett par tumvantar blev det     

Av Marie - 3 januari 2013 10:49

Snattrade som vanligt med sambon och sonen vid köksbordet medans vi mumsade ost och kex igår kväll. Bla annat om vår jobbarkompis som varje år anmäler sig till Stockholm maraton men aldrig springer. Och då slänger smarta *not* jag ur mig att vi kanske ska springa Lidingöloppet till hösten! Med ett lätt utmanande tonfall till sambon, sonen hänger genast på och skrattar, varken jag eller sambon är av den slimmade, vältränade sorten...

Efter en snabb koll På Lidingöloppets hemsida konstateras från min sida att 30 km blir lite väl mastigt så vi bestämmer att halva sträckan blir mer lagom.


Hur ska nu detta gå till börjar jag undra, kraftigt överviktig som jag är, urusel kondis och halvtaskiga knän   


Hundarna kommer gilla det utökade antalet promenader och utökad längd iaf   

Ovido - Quiz & Flashcards